Як викрутити обламану шпильку ГБЦ Ланос за 5 хвилин

Під час ремонту Деу Ланос з міцним пробігом час від часу виникають складнощі з відкручуванням різьбових з'єднань. Безсумнівно, це стосується всіх без винятку автомобілів, але кореєць відзначився і тут. Зокрема, це стосується таких запчастин Lanos як головка блоку циліндрів і випускний колектор.

 

заломанные болты

Чому лопаються шпильки на ГБЦ Деу Ланос

Насправді причин обламаних шпильок і болтів може бути безліч - від криворукості збірки до закисання або прикипання різьблення через високу температуру і наявності на різьбі бруду, а також використання під час складання неправильного мастила. 

В останньому випадку, якщо мастило не призначена для використання в режимі високих температур, вона більше шкодить, ніж допомагає. Під впливом температури мастило перетворюється у відмінний цементуючий шлак, який унеможливлює подальше використання різьблення.

ржавчина

Однак на голівках блоку і деяких інших запчастинах Деу Ланос є тенденція невеликої розбіжності розмірів по центрах шпильок і отворів. Якщо при кімнатній температурі, скажімо, колектор ще з горем навпіл можна втиснути на шпильки, то після багаторазового нагрівання, а тим більше, перегріву двигуна, метал розширюється і заклинює колектор на шпильках.

опасные отверстия

Добре, якщо при складанні або при заміні прокладки випускного колектора майстер змастив різьблення під гайкою термостійким мастилом. Тоді є шанс безболісно відкрутити гайку і зняти колектор за допомогою потужної викрутки або монтажної лопатки. 

Якщо ж гайка була закручена на суху або з неправильною змазкою, вона прикіпає до шпильки, а при відкручуванні прагне провернути саму шпильку. А краще для випускного колектора використовувати обміднені гайки, як на фото.

омедненные гайки

У більшості випадків це закінчується заломом шпильки в тілі ГБЦ і тривалою процедурою отримання уламка з різьби. Існує маса способів вилучення залишків шпильки з головки блоку або з блоку циліндрів. Частина з них передбачає наявність певних слюсарних навичок, частина простіше. 

шпильки заржавели

Спосіб перший. Дістаємо поламану шпильку за 5 хвилин

Цей спосіб хороший в тому випадку, коли шпилька чи не пошкоджена при установці, закручена по різьбі, а залом стався якраз через температурного розширення металу під час відкручування гайки випускного колектора.

залом

Якщо шпилька поламалася, але якась частина її залишилася вищою привалочной площині колектора, відкрутити її буде куди простіше. Якщо ж відламалася різьбова частина, а тіло шпильки виявилося глибше площині прилягання колектора, доведеться повозитися. І перший спосіб - найпростіший, з нього і треба починати спроби викрутити залишки шпильки.

дрель

Нам знадобиться свердло діаметром 3,2-3,5 мм (якщо діаметр шпильки 6 мм), дриль з регульованими оборотами і гостро заточений кернер. Наше завдання - врятувати різьблення в головці, тому на малих обертах свердлимо отвір в шпильці не глибше 5-7 мм, попередньо добре накернюємо шпильку.

отверстие

Тепер беремо біту Torx T20 і акуратно,

бита торкс 20

легкими ударами молотка садимо її в пророблений отвір в шпильці.

вставляем биту

Цим самим твердосплавна біта врізається в більш м'який метал шпильки.

Потім плавно провертає проти годинникової стрілки біту воротком, намагаючись не зірвати знову пророблені поглиблення.

выкручиваем

Як правило, такі спроби закінчуються успішно і уламок шпильки виходить назовні.

бита и вороток

Саме з цих причин фахівці рекомендують міняти шпильки якщо не при кожній заміні прокладки головки блоку, то через раз.

новые шпильки

Стара шпилька вже має втомлений метал та схильна до зриву різьблення і заломів.

Інші способи вилучення шпильки з блоку циліндрів

Різьбові запчастини Ланоса, що стосуються блоку циліндрів і головки блоку, в більшості своїй мають різьблення М6 і М8, не самі зручні розміри для вилучення уламків шпильок і болтів, до того ж такі операції вимагають точності, хорошого інструменту і досвіду в руках.

обломок

Ще один нескладний спосіб вилучення уламка шпильки полягає в розсвердлюванні зрізу шпильки двома-трьома отворами в поперечному напрямку. Після розсвердлювання в отвори, що перетворилися в поперечний паз, вставляється потужна викрутка і за допомогою воротка шпилька викручується. Перед роботою добре б побризкати на різьбу проникаючим мастилом, WD40, наприклад, або в крайньому разі гальмівною рідиною.

сварка

Якщо є досвід роботи зі зварюванням, краще напівавтоматом, уламок шпильки можна наростити до тих пір, щоб метал піднявся над рівнем площині ГБЦ, а потім приварити до нього гайку.

гайка

Змочивши різьблення WD40, можна постаратися звичайним ключем викрутити залом.

Як варіант, можна вдатися до повного висвердлювання відламаною частини, але тут потрібна точність і добре заправлені свердла. Для висвердлювання підбираємо як мінімум три свердла, наприклад, на 3, 4 і 5 мм, при цьому важливо намітити перший отвір строго по центру поламаної шпильки.

высверливаем

Потім розсвердлюємо по черзі кожним з свердел дрилем на невеликих оборотах. Залишок тіла шпильки акуратно видаляється тонкої викруткою, щоб не пошкодити внутрішню різьбу. 

Фахівці вкрай не рекомендують використовувати різні екстрактори для видалення обламаних шпильок і болтів.

экстрактор

Оскільки в невмілих руках екстрактор сам може зламатися і частково залишитися в шпильці, а це поставить хрест на подальшому відновленні різьблення і всієї ГБЦ або самого блоку.

 

Читайте также:

ORA Good White Cat EV – чергова новинка від суббренда Great Wall
29.07.2020
ORA Good White Cat EV – чергова новинка від суббренда Great Wall
Автовиробник ORA є суббрендовою компанією відомого концерну Грейт Вол у Китаї. Ора спеціалізується на випуску електромобілів, серед яких великий фурор викликала модель R1....
JAC Jiayue A5 – оригінальний ліфтбек, здатний конкурувати з Volkswagen Passat
22.07.2020
JAC Jiayue A5 – оригінальний ліфтбек, здатний конкурувати з Volkswagen Passat
Лифтбек JAC Jiayue A5 – нова розробка автоконцерну, створеного спільно компаніями Фольксваген і Джак ще 2 роки тому. Зараз цей китайський автомобіль доступний у...

Всі статті »