Заміна глушника ЗАЗ Віда

Якщо система вихлопу ZAZ Vida має нормальний технічний стан, то глушник видає гармонійний тихий гул. Але в основі труби глушника ЗАЗ ВІДА знаходиться схильний до корозії метал. Через 70 000 - 100 000 (км) пробігу, а в деяких випадках і раніше, на глушнику з'являється наскрізна іржа. Дірявий глушник починає видавати тракторний рев.

Автомобіль ZAZ Vida має схожий пристрій з Шевроле Авео. Труба глушника у даних машин є однаковою. Компоненти системи вихлопу від одного авто цілком допустимо використовувати на іншому.

Артикул глушника ЗАЗ Віда (задня частина): SF48Y0-1201009 (короткий, хетчбек), 96654182 (довгий, седан), SF69Y0-1201009 (довгий, седан).

Артикул прокладки глушника: 96536925.

Артикул подушки глушника: 96181437 (на задній глушник), 96349394 (на резонатор), 96536940 (на задній глушник).

Задня частина глушника ЗАЗ Віда

Діагностика глушника ЗАЗ Віда

Симптоми зносу запчастин ЗАЗ Віда, а іменно задньої частини глушника:

  1. Гучна робота вихлопної системи
  2. У районі задньої частини глушника спостерігається густий білий дим

Поставити крапку в діагностиці глушника ЗАЗ Віда дозволяє візуальний огляд. При зносі задньої частини глушника поверхня банки буде дірявою. Наскрізні пошкодження можуть бути як явними, так і прихованими. Приховані дірки слід шукати в місці підключення труби до банки, а також з торцевої частини банки і зверху.

Не потрібно забувати, що всередині банки глушника повно металевих перегородок, які схильні до прогоряння і корозії. Досвідчені водії знають, що ближче до пробігу 70 000 (км) всередині банки глушника багато які з перегородок вже мають суттєві пошкодження, хоч зовні цього і непомітно.

Якщо старий глушник почав помітно шуміти і диміти без явних зовнішніх пошкоджень, то найкраще просто замінити банку на нову.

Як замінити задню частину глушника ЗАЗ Віда

Перед безпосереднім сервісом вихлопної системи ZAZ Vida необхідно дочекатися, щоб глушник охолов. Не слід нехтувати цією рекомендацією, оскільки відомо чимало випадків, коли малодосвідчені майстри отримували опіки гарячою трубою.

Вихлопна система розташована біля самої дороги. Багато з елементів глушника не мають жодного захисту. За час використання автомобіля вихлопна труба встигає гарненько забруднитися. Обов'язково дістається і кріпленням вихлопної труби. Під впливом дорожнього бруду і високих температур болти і гайки встигають приржавіти, закиснути і прикипіти.

  • Насамперед майстру потрібно очистити всі місця фіксації вихлопної труби. Благо, що задня частина глушника підключається до сполучної труби фланцем. Фланцеве з'єднання має 2 точки фіксації. Щіткою для металевих поверхонь прибираємо всі грубі засори, які заважатимуть відкручувати кріплення.

Чистимо всі місця фіксації вихлопної труби

  • Обробляємо кріплення проникаючим мастилом. Досвідчені водії ЗАЗ Віда зазвичай використовують для цієї справи WD-40. Але можна обійтися і просто керосином або будь-яким іншим розчинником. Проникаюча мастила повинна потрапити на різьбові поверхні болтів і гайок. Оброблений кріпак повинен покиснути близько 10 хвилин.

Обробляємо кріплення проникаючим мастилом

  • Відкручуємо кріплення фланцю. Фланцеве з’єднання зафіксовано 2 болтами з гайками. Найкраще використовувати накидну голівку з подовжувачем і воротком. Кріплення має головку під ключ на 14. У деяких випадках використовуються кріплення з головкою на 12.

Відкручуємо кріплення фланцю

Між фланцями задньої частини глушника і сполучної труби є прокладка. Старий ущільнювач використовувати не можна, він обов'язково буде пропускати. Стару прокладку глушника можна сміливо передати на утилізацію разом зі старою банкою.

Прокладка

  • Знімаємо задню частину глушника з подушок. Банка висить на 3 подушках. Кілька з них знаходяться в районі фланцю, ще одна розташована біля випускної труби ZAZ Vida. Багато майстрів відзначають, що шпильки прикипають з часом до гуми. У деяких випадках глушник досить складно знімається з подушок.

Знімаємо задню частину глушника з подушок

Щоб полегшити від'єднання подушок, краї шпильок рекомендується обробити мастилом. Але підійде і WD-40.

Щодо старих подушок глушника, фахівці не рекомендують їх використовувати повторно. Структура гуми даних виробів розбивається. Старі подушки є не такими пружними, як нові, що тягне за собою підвищену вібрацію труби глушника.

  • Ставимо новий глушник. Обов'язково використовуємо нову прокладку глушника, а також нові болти з гайками. Майстер повинен подбати про змащення різьблення на болтах і гайках. Якщо змастити крілення, то при наступному обслуговуванні вихлопної системи проблем з відкручуванням з'єднання буде набагато менше. Для змащення слід використовувати якийсь термостійкий засіб. Це може бути мастило на основі графіту або силікону.

Під час встановлення подушок рекомендується трохи змастити шпильки. Наявність мастила істотно полегшить наступне сервісне обслуговування вузла.

Багато фахівців перед встановленням глушника фарбують зовнішню частину банки спеціальним засобом. Фарба для глушників виконує відразу 2 функції: захист від корозії і захист від дрібних механічних ушкоджень. Доведений факт, що гравій, який летить з-під коліс, залишає на банці глушника подряпини, які першими починають кородувати.

Додаткова інформація

Обслуговувати вихлопну систему ЗАЗ Віда рекомендується комплексно. Крім задньої частини глушника вихлопна система даного авто має такі компоненти:

  1. Випускний колектор
  2. Каталізатор
  3. Приймальна труба (тут знаходиться гнучка гофра)
  4. Резонатор, він же додатковий глушник

Комплексний сервіс випускної системи ZAZ Vida обходиться досить дорого. Левову частку фінансових витрат становитиме купівля каталізатора або катколектора. Зрозуміло, сервіс глушника можна гарненько здешевити, якщо замість оригінального каталізатора поставити стронгер (полу'ягасник).

До пробігу 100 000 (км) часто спостерігається знос приймальної труби. Слабким місцем даної частини вихлопної системи є гофра. З часом вона прогорає і рветься. Знос приймальної труби є досить серйозною поломкою, оскільки саме тут встановлено лямбда-зонд.

При втраті герметичності приймальної труби змінюється концентрація кисню в районі датчика. Через це датчик кисню починає вносити неправильні корективи в пропорції паливно-повітряної суміші. Приймальну трубу можна купити в зборі з гофрою. Але існують варіанти ремонту, які передбачають заміну однієї гофри.

Зносу схильний і додатковий глушник, який називають резонатором. Резонатор розташовується між приймальною трубою і задньою частиною глушника. Цей вузол зазнає ще більшого нагріву, ніж банка, що виходить. Зазвичай додатковий глушник виходить з ладу ще раніше, ніж задня частина.

Крім основних елементів системи випуску ЗАЗ Віда заміни потребують і витратні матеріали: кріплення, прокладки і подушки.

До обслуговування вихлопної системи слід ставитися з усією серйозністю. Адже техстан глушника впливає як на комфортабельність їзди, так і роботу силового агрегату. При зносі глушника:

  1. Помітно зростає шум вихлопної системи
  2. Збільшується задимлення
  3. Може спостерігатися погіршення стабільності роботи двигуна

Якщо своєчасно обслуговувати систему вихлопу ЗАЗ Віда, машина віддячить надійною і безпечною їздою.

» Всі статті