Заміна масла в двигуні ЗАЗ Форза, Чері Бонус (А13)
Півторалітровий 16-клапанний двигун Acteco SQR477F з 2008 року успішно використовується на автомобілях Чері А13, Чері Бонус, ЗАЗ Форза, а також встановлювався на деякі комплектації Деу Ланос. Двигун має австро-німецькі корені, але збирався, в тому числі, і в Україні.
Мотор ЗАЗ Форза виявився досить надійним за умови своєчасного обслуговування. Зокрема, регулярної заміни масла і масляного фільтра. Як і інші запчастини Чері, Деу і ЗАЗ, повний набір складників завжди в асортименті магазину УкрЗапчастина.
Регламент заміни масла ZAZ Forza (А13), яке лити краще
Особливості конструкції головки блоку циліндрів (один распредвал і 16 клапанів) змушують приділяти більше уваги якості і чистоті моторної оливи. Тому завод-виготовлювач, мелітопольський МеМЗ, рекомендує замінювати оливу не рідше, ніж раз в 10-12 тисяч.
Однак, з огляду на особливості експлуатації автомобіля в Україні, резонно було б скоротити регламент заміни моторної оливи до 5-7 тисяч. Як і підтверджує більшість власників ЗАЗ Форза і Чері А13.
Це пояснюється декількома факторами. В першу чергу, на термін придатності масел впливає якість палива, а вона у нас не скрізь стабільна. Також слід враховувати запиленість доріг і якість масляних фільтрів, пропонованих на ринку. Не так давно тут ми робили детальний аналіз найпопулярніших брендів.
Крім того, масло має властивість не тільки зношуватися під час роботи мотора, але і просто окислюватися, коли двигун не запущений. Півроку простою навіть зі свіжозалитим маслом в картері, і воно вже втратило більшу частину своїх змащувальних, антикорозійних і миючих властивостей.
Обсяг масла в системі змащення двигуна Форза (А13) - 3,6 л.
Що стосується марок масел, завод рекомендує використовувати синтетику або напівсинтетику в'язкістю за стандартом SAE 10W-40 в теплу пору року, або 5W-30, можливо, 5W-40 взимку. Публіка вважає за краще мастило популярних брендів, але необхідно стежити, щоб клас масла був не нижче SL:
-
Shell Helix Ultra 5W-40;
-
XADO 5W-40;
-
Aral High Tronic G SAE 5W-30;
-
Castrol EDGE 5W-30;
-
GM DEXOS 2 5W-30;
-
Total Classic 5W-30;
-
Mobil 1 ESP Formula 5W-30;
-
Zic 5W-30;
-
Ravenol VM SAE 5W-40;
-
Motul X Cess 8100 5W-40.
Оригінальний масляний фільтр в каталозі запчастин Чері - 480-1012010, він же підходить і до Чері Амулет.
Міняємо оливу в моторі Чері А13 і ЗАЗ Форза своїми руками
Заміна масла в двигуні ЗАЗ Фора складністю не відрізняється. Робота виконується за стандартною схемою - слив краще проводити на підйомнику, естакаді або на оглядовій ямі. Для заміни, крім самого масла і нового фільтра, потрібно запастися дрантям для видалення слідів старого мастила і ємністю для зливу об'ємом не менше 5 літрів.
Міняти масло краще всього на прогрітому двигуні до робочої температури, щоб досягти максимальної плинності і повного зливу з картера. При цьому дотримуючись обережності, щоб не обпектися. Працювати краще в рукавичках.
Відкручуємо заливну горловину на клапанної кришки, протираємо її від пилу і бруду.
Головкою на 17 мм зриваємо зливну пробку, попередньо підставивши під машину ємність для зливу.
Масло буде гаряче, бережемо руки.
Наживляємо пробку в картер.
Підставивши іншу ємність під фільтр, відкручуємо його знімачем або просто руками. Якщо знімача немає, а фільтр не зрушується з місця руками, безжально проколюємо його викруткою і відвертаємо, поступово даючи можливість зливатися маслу. Витече ще приблизно 0,5-0,6 л.
Масло з фільтра потрапить на приймальню трубу глушника, якщо її не захистити плоскою ємністю на 0,5-1 л або ганчір'ям.
Відкручуємо фільтр повністю, виймаємо його через піввісь, потім протираємо привалочную площину дуже ретельно. Стежимо, щоб прокладка фільтра не залишилася на блоці циліндрів.
Змащуємо новим маслом гумовий ущільнювач нового фільтра.
Прикручуємо його на місце, добре затонув від руки. Використовувати для цього знімач не потрібно.
Протираємо картер і блок циліндрів від залишків олії і вкручуємо зливну пробку.
Вкрай бажано замінювати прокладку пробки при кожній заміні масла.
Заливаємо нове масло порціями. Спочатку - близько трьох літрів.
Дістаємо масляний щуп, протираємо його і оцінюємо рівень.
Доллємо до нормального рівня, а після запуску двигуна і прогріву двигуна, через 5-10 хвилин після вимкнення, повторно перевіряємо рівень. При необхідності проводимо долив.
Важливо не перевищувати допустимий рівень відповідно до мітки на щупі. В іншому випадку масло може видавити через сальники колінвала або розподільчого валу.
Заміна помпи ЗАЗ Форза, Чері А13 своїми руками
Автомобілю ZAZ Forza дістався єдиний, але дуже вдалий двигун Acteco-SQR477F, варіація на тему чотирициліндрового двигуна від трійки BMW . На інших ринках Форза відома як Chery A13, але суті це не міняє. Як не скасовує і деяких недоліків цього двигуна. Одним з них водії вважають недовговічну помпу. Проблеми з помпою ЗАЗ Форза на двигуні Acteco-SQR477F Перший ворог будь-якого водяного насоса - неякісний антифриз. Це не просто слова, антифриз повинен мати цілий набір різних властивостей, щоб і роботу свою виконувати, відводячи тепло від двигуна, і попутно змащувати, промивати і захищати від корозії систему охолодження. Оскільки ситуація в економіці у нас не дуже, водії намагаються заощадити і на антифризі, в...