Діагностика зчеплення, конструкція, як правильно вижимати зчеплення

Надійний і витривалий вузол, який служить без проблем сотню тисяч км пробігу. Це зчеплення в будь-якому автомобілі з механічною коробкою передач. 

Попри те, що його ремонт пов'язаний з демонтажем КПП, запчастини механізму зчеплення в магазині УкрЗапчастина завжди в наявності і за хорошими цінами, а ремонт вузла бажано спрогнозувати заздалегідь.

сцепление в сборе

Конструкція і принцип роботи зчеплення

Яким би не був досконалим двигун внутрішнього згоряння, його ефективність можна оцінити тільки в певному діапазоні оборотів. 

Недарма при вказівці максимальної потужності й крутного моменту виробник обов'язково вказує обороти, на яких ці значення максимальні.

двс

Наприклад, на Шевроле Авео Т250 з 1,5-літровим двигуном максимальних 130 Н ∙ м викручуються на 3000 об / хв, а максимальних 86 сил можна добути на 5600 об / хв. 2-літровий Great Wall Haval H6 може видати своїх 190 коней на 5500 об / хв, максимальний крутний момент 340 Н ∙ м вдається отримати в діапазоні від 2000 до 3200 об / хв.

обороты

Як бачимо, ефективний діапазон роботи ДВС знаходиться в жорстких рамках. І це не залежить ні від обсягу, ні від конструкції головки блоку циліндрів, ні від типу палива. 

Для того, щоб крутний момент рівномірно передавався на ведучі колеса, існує трансмісія - головна пара, коробка передач і зчеплення.

кпп

Механічна коробка передач не може змінювати швидкості під навантаженням, оскільки це загрожує руйнуванням шестерень. 

Крутний момент з колінчастого вала передається на первинний вал КПП і, якби не зчеплення, обидва валу оберталися б синхронно.

механизм

Ми дісталися до найголовнішого: зчеплення необхідно для того, щоб тимчасово припиняти подачу крутного моменту на первинний вал коробки передач і на всю трансмісію в цілому.

привод

Це необхідно як при перемиканні передач, так і іноді при гальмуванні і рушанні з місця. Особливо корисні навички роботи зі зчепленням при старті під ухил.

Механізм зчеплення складається з декількох основних компонентів:

  1. Маховик колінвала з зубчастим вінцем.Крім іншого, він служить для балансування колінвалу, а також для пуску двигуна стартером завдяки зубчастому зачепленню.

  2. Але основне його завдання - передавати крутний момент на інші елементи зчеплення.
    маховик

  3. Ведений диск зчеплення.Основна частина системи. Його конструкція не так проста, як здається, але найважливіші елементи диска - фрикційні накладки по обидва боки. З одного боку вони щільно прилягають до площини маховика, з іншого - до ведучого диску.
    диск
    У разі, коли на ведений диск діє сила, він щільно притискається до маховика і змушений обертатися разом з ним.

  4. Маточина диска має шліци, в які входить провідний вал коробки передач, він не має прямого контакту з колінвалом, обертання передається тільки через ведений диск.
    сила

  5. Ведучий диск зчеплення, кошик або натискний диск.Забезпечує притискну силу, завдяки якій ведений диск має можливість передавати крутний момент на КПП.
    конструкция
    Корзина складається з натискного диска, корпусу, спіральних пружин і діафрагмової пружини. Спіральні пружини призначені для створення необхідного зусилля, щоб подолати ковзання і притиснути ведений диск до маховика. Діафрагмова пружина служить для управління механізмом зчеплення.
    пружина диафрагма

Щоб розмикати подачу крутного моменту з колінвала на КПП, необхідно в свою чергу подолати зусилля притискних пружин і звільнити ведений диск. В цей час двигун продовжує працювати незалежно від КПП. Для цього в конструкції кошика передбачена діафрагмова пружина.

принцип работы

Вижимний підшипник за допомогою приводу (гідравлічного або тросового) тисне на пелюстки діафрагмової пружини, в цей час натискний диск не робить тиску на ведений і звільняє фрикційні накладки, між ними і маховиком утворюється зазор. У цей час ми перемикаємо передачі.

крутящий момент

Після перемикання передачі педаль зчеплення відпускається, а крутний момент знову передається на первинний вал КПП і, як наслідок, на всю трансмісію і ведучі колеса автомобіля. Завдяки справному зчепленню перемикання відбуваються м'яко і плавно.

демпфер

У конструкції веденого диска передбачено використання демпферних пружин.Вони необхідні для того, щоб виключити появу крутильних коливань. 

ступица

Крутний момент колінчастого вала передається спочатку на фрикційні накладки диска, потім на пружини і тільки потім на шліцьову маточину диска.

Несправності зчеплення і їх симптоми. Як перевірити 

Оскільки в механізмі зчеплення маса деталей, що труться, що працюють часом під великим навантаженням і в умовах високих температур, знос запчастин неминучий. Найчастіше зношуються фрикційні накладки веденого диска.

износ

Якщо на старих автомобілях накладки переклепувати або переклеювали, то сьогодні в цьому необхідності немає. 

У каталозі запчастин Укрзапчастина можна знайти сотні дисків зчеплення для самих різних моделей автомобілів по відміннім цінам.

Крім веденого диска часто зношується вижимний підшипник зчеплення. Рідше виходить з ладу кошик. 

Як правило, це відбувається через неправильну експлуатацію або занадто інтенсивному використанні в важких дорожніх умовах. Якщо лопне діафрагмова пружина, доводиться міняти всю корзину в зборі.

корзина

Основні несправності механізму зчеплення можна розділити на кілька груп:

  1. Вібрації на педалі зчеплення при натисканні, перемиканні і рушанні з місця, вібрація двигуна і смикання. Таке трапляється в тому випадку, якщо ведений диск зчеплення деформований. А втрачає геометрію він через перегрів, що часто трапляється з недосвідченими водіями.

  2. Зчеплення веде. Несправність виглядає так, ніби при повністю натиснутій педалі зчеплення колінвал не до кінця відключений від коробки передач. Наприклад, при рушанні з місця з включеній передачі і повністю вичавленим зчепленням машина може рухатися вперед, можуть погано включатися передачі.

  3. Зчеплення буксує. Симптоми буксує зчеплення, навпаки, виглядають так, ніби педаль завжди знаходиться в злегка натиснутому положенні. Це означає, що ведений диск недостатньо щільно прилягає до маховика і прослизає під навантаженням. Як правило, це відбувається через спрацювання фрикційних накладок або неправильної експлуатації. В кінцевому підсумку несправність призводить до перегріву і викривлення диска з неможливістю подальшої експлуатації.

Цих поломок і навіть симптомів можна легко уникнути, якщо проводити перевірку стану зчеплення хоча б раз в 30-40 тисяч км пробігу. Перша ластівка, яка свідчить про вмираючого зчепленні, це, звичайно, зміни в роботі педалі і складності з включенням передач. 

Три симптому, зазначених вище, говорять про необхідність негайної заміни запчастин механізму зчеплення.Якщо ж провести найпростішу діагностику, можна уникнути критичних поломок в дорозі. Щоб перевірити зчеплення, досить знайти рівну ділянку дороги, бажано без трафіку.

Наше завдання розігнатися до 40 км / год і продовжувати рух на четвертій передачі. Уважно стежимо за показаннями тахометра і спідометра. Скидаємо газ, поки спідометр не покажеться близько 40 км /год, потім різко натискаємо на педаль газу до упору.

Події можуть розвиватися за двома сценаріями:

  1. Автомобіль починає повільно, але впевнено набирати швидкість. При цьому стрілки тахометра і спідометра синхронно піднімаються. Зі зчепленням все в порядку, якщо немає інших до нього претензій.
    проверка1

  2. Автомобіль розганяється мляво, при цьому стрілка тахометра підскакує вгору за шкалою, в той час як стрілка спідометра довго залишається на позначці 40 км / год, після чого починає ліниво наздоганяти тахометр. Це симптоми зношеного диска зчеплення, який скоро почне буксувати і перегріватися. Пора задуматися про заміну зчеплення.
    проверка 2

Все це можна визначити на слух при наявності досвіду - обороти ростуть, але автомобіль при цьому розганяється дуже мляво.

Коли міняти зчеплення і як продовжити йому ресурс

Заміну зчеплення необхідно проводити при діагностуванні перших ознак зносу. В першу чергу, як показує практика, виходить з ладу вижимний підшипник. На автомобілях Деу і Шевроле (Ланос, Матіз, Сенс, Лачетті, Авео, Нексія і Епіка) вижимний підшипник витримає в середньому близько 45-50 тисяч км.На китайських машинах Чері (Амулет, Тіго, КуКу, Джагі) вижимний живе в межах 40 тисяч км.

Досвід показує, що ведений диск зчеплення необхідно міняти кожну третю заміну вижимного підшипника.

Однак зчепленню можна продовжити життя. Причому суттєво. Крім періодичної діагностики та контролю стану механізму, потрібно правильно користуватися педаллю зчеплення. Існує кілька основних правил, які стосуються всіх без винятку автомобілів з механічною коробкою передач.

  1. Налаштовуємо сидіння. Начебто дрібниця, але вона істотно впливає на комфорт і, як наслідок, коректність використання зчеплення. Ставимо ногу на педаль і вичавлюємо до упору. У цей момент спина повинна мати надійний підпір спинки сидіння, а коліно не повинне висіти в повітрі. Ідеально, коли при вичавленої педалі нога не напружується і лежить на подушці сидіння.

  2. Не тиснемо на педаль без потреби. Це хвороба новачків. Підсвідомо нога тягнеться до педалі зчеплення під час руху. Особливо в місті. І підсвідомо ж під час руху, нехай незначно, але на педаль чиниться тиск.Це призводить до того, що фрикційні накладки веденого диска зношуються дуже швидко, диск перегрівається, на діафрагмовій пружині з'являються тріщини.

  3. Рушаємо правильно. Під час рушання відпускаємо педаль плавно, на оборотах не більше 1500-2000 об /хв, вчимося відчувати момент зачепа, тобто той момент, коли сила тертя веденого диска вирівнюється з силою ковзання. Ні в якому разі не кидаємо педаль зчеплення, це може привести до руйнування кошика і веденого диска. Те саме можна сказати і до перемикання передач.

  4. Не зловживаємо зчепленням на високих навантаженнях. Якщо автомобіль забуксував, везе важкий вантаж або тягне причіп, використовувати зчеплення потрібно особливо акуратно. Є ризик зруйнувати 

  5. Не тримаємо педаль зчеплення, утримуючи навіть під час короткочасних зупинок. Це може привести до посиленого зносу вичавного підшипника і руйнування діафрагмової пружини.

диск в сборе

Все приходить з досвідом, але якщо взяти за основу ці прості правила, заміна запчастин зчеплення буде проходити набагато рідше і їзда на автомобілі стане комфортніше.

 

» Всі статті


Термостат: як перевірити і для чого призначений

Термостат: як перевірити і для чого призначений Будь-який двигун внутрішнього згоряння готовий забезпечити заявлені виробником характеристики тільки при виконанні ряду жорстких умов. Це стосується пропорцій повітря і палива в робочій суміші, тиску, якості і кількості масла.  І, звичайно, дотримання температурного режиму , який підтримується в жорстких рамках системою охолодження.  Термостат - це саме та запчастина, яка відповідає за коректну роботу системи і, відповідно, всього двигуна. Як влаштований термостат Найпростіший сучасний термостат, за каталогом  ТМ Укрзапчастина , є рамкою-вкладиш з клапаном і штоком.  Клапан в більшості випадків відкривається за рахунок розширення речовин під дією температури, а утримується в закритому положенні завдяки пружині....

Як вибрати масляний фільтр і коли міняти: конструкція і правила вибору паливного фільтра

Як вибрати масляний фільтр і коли міняти: конструкція і правила вибору паливного фільтра Кожен водій прекрасно розуміє, що заміна масла критично необхідна кожних 7-8 тисяч км пробігу. І все ж, яке б не було дороге масло, воно потребує очищення. Чим старший двигун, тим очищення більш необхідне. Час від часу ми не шкодуємо грошей на хороше брендове масло, але скупимося на покупку якісного масляного фільтра.  Сажа, конденсат, мікроскопічні продукти стирання в моторному маслі ніяк не йдуть на користь нашому двигуну. Тому вибір хорошого масляного фільтра не менш важливий, ніж вибір масла. Конструкція фільтра для масла Давайте згадаємо про призначення моторного масла. Коротко: Антифрикційні властивості. Миючі властивості. Тепловідвідні властивості....

Реставрація задніх фонарів, ремонт тріщин

Реставрація задніх фонарів, ремонт тріщин Одним з основних призначень задніх ліхтарів автомобіля є інформування інших учасників дорожнього руху про габарити авто і плановані маневри. Задні ліхтарі включають цілий комплекс окремих елементів, кожен з яких має певні функції. Можна виділити такі основні складові: Стоп-сигнал. Габаритне світло. Сигнал заднього ходу. Поворотники. Сигнал аварійної зупинки. Кожен з цих елементів являється важливим для безпеки дорожнього руху. Проте з часом задні ліхтарі починають втрачати свої експлуатаційні показники, що багато в чому пов'язане з станом зовнішнього пластикового елементу корпусу. Він починає каламутніти, з'являються дрібні ушкодження, що зрештою істотно...