Термостат: як перевірити і для чого призначений

Будь-який двигун внутрішнього згоряння готовий забезпечити заявлені виробником характеристики тільки при виконанні ряду жорстких умов. Це стосується пропорцій повітря і палива в робочій суміші, тиску, якості і кількості масла. 

І, звичайно, дотримання температурного режиму, який підтримується в жорстких рамках системою охолодження. 

Термостат - це саме та запчастина, яка відповідає за коректну роботу системи і, відповідно, всього двигуна.

простой термостат

Як влаштований термостат

Найпростіший сучасний термостат, за каталогом ТМ Укрзапчастина, є рамкою-вкладиш з клапаном і штоком. 

Клапан в більшості випадків відкривається за рахунок розширення речовин під дією температури, а утримується в закритому положенні завдяки пружині.

У закритому об'ємі знаходиться парафіновміщуюча речовина, яка при нагріванні переходить в рідку фазу і розширюється, натискаючи на шток клапана. 

Деякі термоклапан використовують рідини на спирту або порошки з міді і церезіта. Так чи інакше, при нагріванні вони змінюють обсяг.

устройство

Інженерами закладена можливість не просто відкривати і закривати клапан термостата на 100%, але і використовувати проміжні положення, що важливо для терморегуляції двигуна під час руху автомобіля. 

Наприклад, при температурі близько 95 ° С термостат може бути відкритий, що дозволить більш гнучко контролювати температуру антифризу.

У більшості випадків термостат починає відкриватися при температурі антифризу близько 80-83 °С, а повне відкриття клапана досягається вже при температурі 100-105 °С в залежності від моделі двигуна.

Так влаштований найпростіший термостат, одноклапанний, який встановлюється на масові бюджетники Деу Матіз, Ланос, Шевроле Авео, Лачетті, автомобілі Чері і Джилі. На інші двигуни можуть встановлюватися термостати більш складної конструкції:

  1. Двохклапанні термостат. Застосовується в тих випадках, коли тиск в системі охолодження досить висока, а одного клапана не вистачає, щоб перекрити контур. Тоді на одному штоку встановлюють два клапани - один для перекриття малого контуру, другий для блокування великого. Працюють вони синхронно.

  2. двухклапанный
     

  3. Термостат з електронним управлінням. Також стає все більш популярним навіть на бюджетних машинах. Такий термостат, наприклад, коштує на Шевроле Круз. Особливість його в тому, що в корпус термостата вбудований нагрівальний резистор, керований ЕБУ. Таким чином вдається більш гнучко розподіляти антифриз і утримувати температуру в зоні 90 ° С навіть при високих навантаженнях.
    электронный

  4. Електронний термостат з електроприводом. На європейських і американських автомобілях використовують термостати з сервоприводом. Фактично принцип дії залишається тим же, тільки замість термоелемента клапан відкривають сервомотори, керовані електронним блоком.
    с электронным управлением

Найбільш ефективні термостати третього типу. По-перше, вони здатні буквально протягом хвилини піднімати температуру антифризу до максимальної і так само швидко її стабілізувати. Це позитивно позначається на прирості потужності, ресурсі двигуна і економії палива.

Призначення і принцип роботи термостата

Як тільки на автомобілях на початку минулого століття з'явилися двигуни водяного охолодження, почав проявлятися їх великий недолік в порівнянні з повітряним охолодженням.

При всіх плюсах і ефективності водяної сорочки блоку і головки циліндрів, тривалий прогрів і частий перегрів під навантаженням змусили інженерів шукати нове рішення.

Рішення знайшлося тільки в 1922 році. Саме тоді в автомобільному двигуні з'явився пристрій, який ділив всю систему охолодження на великий і малий контури.

схема системы

Як відомо, кожна рідинна система охолодження має радіатор для відведення тепла від головки блоку і самого блоку циліндрів. 

Однак практика показала, що нормальна робота камер згоряння і, відповідно, оптимальні характеристики двигун видає тільки у вузькому діапазоні температур, приблизно від 75 до 100 °С.

Навіть в теплу пору року таких показників по температурі охолоджуючої рідини вдається домогтися не відразу після запуску. 

Отже, якийсь час двигун працює неефективно, з високою витратою палива, та й при цьому погано змазується маслом, оскільки і йому потрібна певна температура для досягнення оптимальних змащувальних властивостей.

Саме термостат дозволив відсікти радіатор від системи охолодження до тих пір, поки температура двигуна не прийде в норму.

Конструктивно будь-яка система охолодження ділиться на два контури - великий і малий. У великій контур входять радіатор охолодження, водяна сорочка двигуна, радіатор опалення, помпа.

Але якщо встановити на виході з головки блоку пристрій, який буде перенаправляти антифриз від радіатора знову до помпи і опалювачу, мотор прогріється набагато швидше і швидше вийде на робочий режим.

температура открытия

 

Як тільки антифриз прогрівається до робочої температури, термостат дозволяє йому циркулювати по великому колу, включаючи радіатор, що сприяє підтримці стабільної температури близько 100 градусів у всьому робочому діапазоні оборотів.

У підсумку на сьогодні ми отримали пристрій, здатний підтримувати стабільну температуру в двигуні під час роботи за рахунок регулювання потоку гарячого антифризу і розподілу його між великим і малим контуром в міру прогріву.

Несправності термостата і чим це загрожує

Переважна більшість автомобілів на дорогах України використовує простий одноклапанний термостат в системі охолодження. Пристрій, дійсно, не відрізняється хитромудрої конструкцією, тому і поломок у нього може бути всього кілька:

  1. Знос штока клапана.

  2. Вихід з ладу термоелемента.

  3. Заводський брак або неправильна установка.

Якщо купувати термостат у надійного продавця, такого як Укрзапчастина, заводський брак можна виключити. Неправильно встановити термостат теж потрібно постаратися. А ось знос штока або запобіжника, рано чи пізно проявлять себе. 

Знос штока призводить до того, що клапан заклинює в будь-якому положенні, а несправностей термоелемент просто не реагує на зміни температури, тому клапан завжди закритий.

заклинило

І те, і інше небезпечно для двигуна. Гірше, коли клапан термостата заклинив в закритому положенні. В цьому випадку двигун швидко перегріється і, якщо не звернути увагу на показання датчика температури, перегрів може коштувати капітального ремонту.

Якщо термостат заклинив у відкритому положенні, мотор буде довго нагріватися, що позначиться на потужності, витраті палива і температурі в салоні. Оскільки опалювач так і не вийде на нормальний режим роботи, в салоні буде холодно.

Клапан може заклинювати і в проміжних положеннях, що теж не дуже добре. По-перше, несправність без зняття термостата буде дуже складно визначити. По-друге, це також позначиться на роботі двигуна, оскільки він може як перегріватися, так і довго грітися.

Як перевірити термостат своїми руками

Найпростіший і швидкий спосіб діагностики термостата без зняття його з двигуна проводиться буквально за 5-7 хвилин. Запускаємо холодний мотор і кладемо руку на верхній патрубок радіатора. Він не повинен бути теплим до тих пір, поки стрілка покажчика температури охолоджуючої рідини не покаже 60-75 °С.

Якщо ж і після прогріву верхній патрубок радіатора залишається холодним, термостат під заміну - він заклинив в закритому положенні.  

Також просто перевірити термостат на працездатність після зняття з двигуна. Для цього знадобиться градусник, ємність для нагріву води, щипці або щипці, щоб утримувати термостат. Для початку варто перевірити шток на рухливість, просто поворухнувши його. Якщо з цим виникли труднощі, далі можна не продовжувати.

проверка

Якщо шток рухливий, то проведемо подальшу перевірку. Робиться все просто.

  1. Опускаємо закритий холодний термостат в воду і починаємо нагрівати посудину.
    погружаем в воду

  2. При досягненні номінальної температури спрацьовування (наприклад, 82 ° С) клапан термостата повинен почати відкриватися.
    нагреваем

  3. При нагріванні води до кипіння (близько 100 ° С) термостат повинен повністю відкритися.

  4. Виймаємо термостат з води і студії його під холодною водою. Клапан повинен тут же закритися.

Якщо температура початку відкриття клапана не відповідає зазначеній на корпусі термостата, значить, термоелемент відпрацював своє, термостат пора міняти. Тим більше, якщо клапан взагалі не відреагував на нагрів.

маркировка

При перевірці таким способом потрібно враховувати, що максимальний хід штока клапана при нагріванні термоелемента становить приблизно 8-9 мм в залежності від моделі.

проверка

Вибираючи термостат в електронному каталозі Укразапчастина, необхідно враховувати рекомендації виробника двигуна, які стосуються температури початку відкриття клапана. В цьому випадку система охолодження буде працювати коректно, і двигун прослужить довго.

» Всі статті


Заміна масла АКПП Ауди А4 2007-2014 Б8

Заміна масла АКПП Ауди А4 2007-2014 Б8 Заміна масла АКПП zf8hp55 в автомобілі AUDI A4. Як перевірити та виставити рівень МАСЛА в АКПП Ауді А4 Б8 . Замінити масло в самій коробці або їхати в автосервіс? Які підводні камені можуть чекати на Вас при виконанні на перший погляд простої процедури - заміна масла в автоматі! акпп

Діагностика зчеплення, конструкція, як правильно вижимати зчеплення

Діагностика зчеплення, конструкція, як правильно вижимати зчеплення Надійний і витривалий вузол, який служить без проблем сотню тисяч км пробігу. Це зчеплення в будь-якому автомобілі з механічною коробкою передач.  Попри те, що його ремонт пов'язаний з демонтажем КПП, запчастини механізму зчеплення в магазині УкрЗапчастина завжди в наявності і за хорошими цінами, а ремонт вузла бажано спрогнозувати заздалегідь. Конструкція і принцип роботи зчеплення Яким би не був досконалим двигун внутрішнього згоряння, його ефективність можна оцінити тільки в певному діапазоні оборотів.  Недарма при вказівці максимальної потужності й крутного моменту виробник обов'язково вказує обороти, на яких ці значення максимальні. Наприклад, на Шевроле Авео Т250 з 1,5-літровим двигуном...

Як вибрати масляний фільтр і коли міняти: конструкція і правила вибору паливного фільтра

Як вибрати масляний фільтр і коли міняти: конструкція і правила вибору паливного фільтра Кожен водій прекрасно розуміє, що заміна масла критично необхідна кожних 7-8 тисяч км пробігу. І все ж, яке б не було дороге масло, воно потребує очищення. Чим старший двигун, тим очищення більш необхідне. Час від часу ми не шкодуємо грошей на хороше брендове масло, але скупимося на покупку якісного масляного фільтра.  Сажа, конденсат, мікроскопічні продукти стирання в моторному маслі ніяк не йдуть на користь нашому двигуну. Тому вибір хорошого масляного фільтра не менш важливий, ніж вибір масла. Конструкція фільтра для масла Давайте згадаємо про призначення моторного масла. Коротко: Антифрикційні властивості. Миючі властивості. Тепловідвідні властивості....